ÇORUM İL MEM ARGE

ACİL DURUM HİZMETLERİ 112'DE BİRLEŞTİ!

Batı ülkelerinde emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine edilmekte olup Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112 Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılmaktadır. 2009 yılında Antalya Pilot İl olarak faaliyete başlamıştır. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığımız koordinesinde yürütülmüş ve 81 ilde tamamlanmıştır.
ACİL DURUM HİZMETLERİ 112'DE BİRLEŞTİ!

Ülkemizde yardım talep ve ihbarları çeşitli kurumlara ait 155-156-110-112-122-177 vb. farklı acil yardım numaraları kullanılıyordu. Ancak acil yardım numaralarının çok sayıda olması nedeniyle uygulanmasında zorluklar çekiliyordu. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabilmekteydi.

112 ACİL DURUM HİZMETLERİ - Çocuk Bilgilendirme Videosu

112 ACİL DURUM HİZMETLERİ - Tanıtım Videosu


112 Acil Çağrı Merkezi Sisteminin Amacı


Acil çağrı merkezinde; sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan co-location modeli tercih edilmiş ve çalışmalar buna göre yapılandırılmıştır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilmektedir. 112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amacı vardır;


Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri, 

Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları.


30-03-2022









112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ NASIL ÇALIŞIR


? Acil yardım çağrısı amacıyla 112 numarasını aradığınızda 'ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ' ifadesiyle çağrıyı karşılayan deneyimli çağrı karşılama personeli acil durumunuzu değerlendirir, adresinizi sorar.


? Acil durumunuz hangi kurum/kurumlarla ilgiliyse o kurumun personeline (çağrı yönlendiriciye) aktarılır. Acil durum (vaka) çağrı yönlendirici tarafından değerlendirilir ve size en yakın personel ekip ya da araç olay yerine yönlendirilerek, gerekli yardım ulaştırılır.


? Acil durumunuz birden fazla kurumu ilgilendirse bile, bu kurumları ayrı ayrı aramanıza gerek kalmadan 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ tarafından zaman kaybetmeden tüm ekipler harekete geçirilerek olay yerine sevk edilir.


112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde:


* Vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştır.

* Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır.

*İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır.

*Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmıştır.

*Yabancı dil bilen personel istihdam edilmek suretiyle yabancıların hizmetten yararlanması mümkün
hale gelmiştir.

*İller arasında uygulama birliği sağlanmıştır.

*Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması
sağlanmıştır,

*Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaşmıştır,

*Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir,

*Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği
için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilmektedir,

*Uluslararası standartlar ve gelişmelerin takip edilerek ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır.


30-03-2022










112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİNİ aradığınız zaman;

*SAKİN OLUN

- 112 Acil Çağrı Merkezini aradığınız da panik halinde veya konuşamayacak durumda iseniz, çevrenizdekilerden yardım alın ya da personelin size yaptığı uyarılara uyun.


*SORULARI KISA VE NET OLARAK YANITLAYIN


- Görevlilerin sizi geri arama ihtimaline karşılık telefonunuzu açık tutunuz, size ulaşılabilecek ikinci bir telefon numarası varsa belirtiniz.


*ADRESİNİZİ DOĞRU VERİN


- Size en kısa zamanda ulaşılabilmesi ve müdahale edilebilmesi için lütfen adresinizi en doğru şekilde verin. Adresinize en yakın herkesçe bilinen yer var ise (cami, okul, park vb.)
görevliye bildirin.


*GÖREVLİNİN TALİMATLARINA mutlaka UYUN !!


Teknolojiye uygun inşa edilerek geçen yıl 53 ilde faaliyete başlayan 112 acil çağrı merkezleri, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ile yaygınlaştırıldı. Ülke genelinde bu merkezlerin yaygınlaştırılmasıyla son 1 yılda yaklaşık 105 milyon çağrı yanıtlandı.


Acil durumlarda başvurulan 112 çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını asılsız çağrılar oluşturdu. 2021'de 105 milyona yakın çağrı alındı, bunların yaklaşık 71 milyonu asılsız çıktı. Asılsız çağrıları "telefon denemek", "yemek siparişi vermek" isteyenlerin yanı sıra "İzolasyonda dışarı çıkabilir miyim?" diye vb. arayanlar gerçekleştirdi.


11.808 personel ile 7/24 saat esasına göre hizmet veren 112 acil çağrı merkezlerinde Türkçe dışında dört yabancı dilde çağrı karşılanıyor.(Arapça, Almanca, İngilizce, Rusca) Merkez, konuşma dilleri haricinde işitme engellilere de işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriyor.


Çorum ilimizde 27 Ocak 2021 tarihinde faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi Ambulans, İtfaiye, Polis, Jandarma, Orman ve AFAD birimleri ile yıllık 600 bine yakın acil çağrı aramasını karşılamıştır. 112 hattı arandığında, arayan kişinin telefon numarası ve konum bilgileri sisteme yansımakta olup, gereksiz arama ya da asılsız ihbar yapıldığında kolaylıkla tespit yapılmakta ve mevzuat gereği 2022 yılı idari para cezası miktarı 561 TL ve tekrarında iki katı (1122 TL) olarak para cezası uygulamakta ve diğer adli işlemler yapılmaktadır.


Acil bir yardıma ihtiyaç duyan kişilerin 112 hattına ulaşması açısından, şebeke olmasa dahi 112 numarasının aranması sağlanmıştır.


30-03-2022










Engelsiz 112


Engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ihtiyaç duydukları ilgili 112 birimine hızlıca bağlanmalarını ve yaşadıkları, gördükleri acil durumu kolayca ilgililere bildirmelerini sağlamak üzere "Engelsiz 112 Uygulaması" geliştirilmiştir.


SMS Yolu İle 112'ye Ulaşım


Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişilerin SMS (kısa mesaj) yoluyla 112'ye ulaşabilmelerine olanak sağlayan çalışmada da önemli mesafeler alınmıştır.


Doğrudan 112'ye gönderilen SMS Çağrı Karşılayıcı personelin çağrı ekranına Mesaj olarak düşmekte Çağrı Karşılayıcı tarafından da mesaj gönderen kişiye geri dönüş yapılarak yardım talebi karşılanmaktadır.


E-Call Projesi


"e-Call Projesi" denilen Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesidir. Bu proje, aracın kaza yapması halinde, araç içine yerleştirilmiş olan cihaz ait butona basılarak ya da bu cihazın otomatik olarak 112'yi araması/konum göndermesi suretiyle olay yerinin tespit edilip gerekli yönlendirme ve müdahalelerin yapılması amacına yöneliktir.


Kazazede bilinçsiz olsa dahi araç içi E-ÇAĞRI sistemi, 112 Acil Çağrı Merkezi ile bir ses bağlantısı kurmakta ve aracın konum bilgisini 112 Acil Çağrı Merkezi'ne göndererek müdahalede zaman kazandırmaktadır.


Yabancı Dil Desteği


Ülkemizdeki yabancı vatandaşların talep ve ihtiyaçlarına yönelik atılan bu adım kapsamında, Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde dört dilde (Almanca, Arapça, İngilizce ve Rusça) personel istihdam edilmiştir. Bu sayede, bir ilden yapılan yabancı ülke vatandaşlarına ilişkin çağrılar Ankara'dan karşılanmakta ve telekonferans aracılığıyla ilgili il ile koordinasyon sağlanarak gerekli müdahaleler yapılabilmektedir.


112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞMA USULÜ


* 112 Acil Çağrı Merkezi arandığında, eş zamanlı olarak arayan kişinin adres ve konum bilgisi sabit hat, GSM operatörleri ve ELS (Apple ve Google Konum Servisi) tarafından 112 Acil Çağrı Merkezine iletilmektedir.


* Çağrı Karşılama Personeli, olaya ilişkin genel bilgileri aldıktan sonra bu bilgileri yazılım üzerinden aynı salon içinde bulunan ilgili birimlerin çağrı yönlendirici personeline aktarmaktadır.


-İnsan olmamızın doğası gereği ve tecrübe edildiği üzere, kişi herhangi bir acil durumda adresini unutabiliyor/hatırlamıyor ya da tam olarak korkudan/heyecandan söyleyemiyor. Siz değerli öğrencilerimizden ricamız; adreslerini tam olarak bir kâğıda yazıp ya da kontrol ettikleri doğru adresin yazdığı bir faturayı kolaylıkla görebilecekleri bir yere asmaları olacaktır.


-Adresimizi söylerken de, adres sırasına dikkat ederek söylemeliyiz ki zaman kaybına sebep olmayalım bu durum belki de sevdiklerimizden kopmamıza neden olabilir. Çünkü bizim için 1 sn bile önem taşımaktadır. Adresimizi şu sıra ile söylemeliyiz. ''İlçe/mahalle/cadde/sokak/kapı no / daire no '' gibi. *Tek numara hakkında çevrenizdekileri bilgilendirin.


*Çevremizdekileri 112 yi amacı dışında kullanılması konusunda uyarınız.
*112'yi gereksiz meşgul yere meşgul etmeniz halinde acil yardıma ihtiyacı olan
birinin 112 'ye ulaşmasını engellediğimizi unutmayalım.


*112 SADECE ACİL DURUMLAR İÇİN KULLANILAN ACİL ÇAĞRI NUMARASIDIR !!

Uçtutlar Mahallesi Eşref Hoca Caddesi - 0 (364) 224 17 83 224 02 01 (Dahili 163 / 208 / 209)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.