ÇORUM İL MEM ARGE

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü

Çorum ilimizde 27 Ocak 2021 tarihinde faaliyete geçen ve 3.yılını tamamlayan 112 Acil Çağrı Merkezi Ambulans, İtfaiye, Polis, Jandarma, Orman ve AFAD birimleri ile yıllık 550 bine yakın acil çağrı aramasını karşılamaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü

                                                           UYGULAMA TALİMATI

AÇIKLAMALAR

EK-1:  112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM METNİ

EK-2:  ACİL DURUM KLAVUZU

EK-2A: ACİL DURUM KLAVUZU LİNK

EK-3: GÖRSEL BROŞÜR-1

EK-4: GÖRSEL BROŞÜR-2

EK-5:  ÇİZGİ FİLM-1

            EK-5A: ÇİZGİ FİLM-1 LİNK

EK-6: ÇİZGİ FİLM-2

            EK-6A: ÇİZGİ FİLM-2 LİNK

EK-7:  112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM VİDEOSU

            EK-7A: 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM VİDEOSU LİNK

 

 

İLKOKUL

1- Belirlenen gün ve ders saatin de Öğretmen, "EK-1 (112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM METNİ)" ve "EK-2 (ACİL DURUM KLAVUZU)" belgelerini okur ve anlatır.

2- "EK-5 (ÇİZGİ FİLM 1)" ve "EK-6 (ÇİZGİ FİLM 2)" ve "EK-7 ( 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM VİDEOSU)" isimli videoları akıllı tahta üzerinde oynatılarak öğrencilerin izlemesi sağlanır.

3- "EK-3 (GÖRSEL BROŞÜR-1)" ? EK-4 ( GÖRSEL BROŞÜR-2)"  görselleri akıllı tahta ekranına yansıtılır. Öğretmen, videoları ve metni özetler, var ise öğrencilerin sorularını cevaplar.

 

 

ORTAOKUL-LİSE

1- Belirlenen gün ve ders saatin de Öğretmen, "EK-1 (112 ACİL ÇAĞRI TANITIM METNİ)" ve "EK-2 (ACİL DURUM KLAVUZU)" belgelerini okur ve anlatır.

2- "EK-7 ( 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TANITIM VİDEOSU)" isimli video akıllı tahta üzerinde oynatılarak öğrencilerin izlemesi sağlanır.

3- "EK-3 (GÖRSEL BROŞÜR-1)" ? EK-4 ( GÖRSEL BROŞÜR-2)"  görselleri akıllı tahta ekranına yansıtılır. Öğretmen, videoları ve metni özetler, var ise öğrencilerin sorularını cevaplar.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                            

 

 

Ülkemizde yardım talep ve ihbarları çeşitli kurumlara ait 155-156-110-112-122-177 vb. acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının çok sayıda olması nedeniyle uygulanmasında zorluklar çekildiği bilinmektedir. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabilmektedir.

 

Batı ülkelerinde emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine edilmekte olup Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112 Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılmaktadır. 2009 yılında Antalya Pilot İl olarak faaliyete başlamıştır.

 

 

 

Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş) hâlihazırda farklı hizmet numaraları kullanılmaktadır. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin çalışmaları İçişleri Bakanlığımız koordinesinde yürütülmektedir.

 

112 Acil Çağrı Merkezi Sisteminin Amacı

 

Acil çağrı merkezinde; sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan model tercih edilmiş ve çalışmalar buna göre yapılandırılmıştır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilmektedir. 112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amacı vardır;

 

  • Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri,
  • Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları.

 

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ NASIL ÇALIŞIR

 

  • Acil yardım çağrısı amacıyla 112 numarasını aradığınızda  'ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ' ifadesiyle çağrıyı karşılayan deneyimli çağrı karşılama personeli acil durumunuzu değerlendirir, adresinizi sorgular.

 

  • Acil durumunuz hangi kurum/kurumlarla ilgiliyse o kurumun personeline (çağrı yönlendiriciye) aktarılır. Acil durum (vaka) çağrı yönlendirici tarafından adres ve olay teyit edilerek değerlendirilir, ve size en yakın personel ekip ya da araç olay yerine yönlendirilerek, gerekli yardım ulaştırılır.

 

  • Acil durumunuz birden fazla kurumu ilgilendirse bile, bu kurumları ayrı ayrı aramanıza gerek kalmadan 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ tarafından zaman kaybetmeden tüm ekipler harekete geçirilerek olay yerine sevk edilir.

 

Bu sistem ile;                                                                                                                    

 

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde:

 

  • Vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştır.
  • Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır.
  • İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır.
  • Yabancı dil bilen personel istihdam edilmek suretiyle yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale gelmiştir.
  • Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir,
  • Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilmektedir,
  • Uluslararası standartlar ve gelişmelerin takip edilerek ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır.
  • Kullanılan Acil Çağrı Sistemi %100 yerli ve milli bir programdır.

 

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİNİ Aradığınız zaman;

 

  • SAKİN OLUN

 

-       112 Acil Çağrı Merkezini aradığınız da panik halinde veya konuşamayacak durumda iseniz, çevrenizdekilerden yardım alın ya da personelin size yaptığı uyarılara uyun.

 

  • SORULARI KISA VE NET OLARAK YANITLAYIN

 

-       Görevlilerin sizi geri arama ihtimaline karşılık telefonunuzu açık tutunuz, size ulaşılabilecek ikinci bir telefon numarası varsa belirtiniz.

 

  • ADRESİNİZİ DOĞRU VERİN

 

-       Size en kısa zamanda ulaşılabilmesi ve müdahale edilebilmesi için lütfen adresinizi en doğru şekilde verin. Adresi bilmiyor yada tereddüt varsa adresinize en yakın herkesçe bilinen yer var ise (cami, okul, park vb.) görevliye bildirin.

 

  • GÖREVLİNİN TALİMATLARINA mutlaka UYUN !!

 

Acil durumlarda başvurulan 112 çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını asılsız çağrılar oluşturdu. 2023'de 105 milyon  618  bin 984 çağrı alındı, bunların 73 milyon 195 bin 059'sı asılsız çıktı.

 

Asılsız çağrıları "telefon denemek", "yemek siparişi vermek" isteyenler gibi aramaların yapıldığı.

                                                                                                                                     

Çorum ilimizde 27 Ocak 2021 tarihinde faaliyete geçen ve 3.yılını tamamlayan 112 Acil Çağrı Merkezi Ambulans, İtfaiye, Polis, Jandarma, Orman ve AFAD birimleri ile yıllık 550 bine yakın acil çağrı aramasını karşılamaktadır.

 

 

 

Çorum olarak 2023 yılında 523 bin 636 çağrı karşıladık, %57 asıllı çağrı oranımız ile yıllık çağrı bazında Türkiye'de 2. sırada yer almaktayız. 112 Acil Çağrı farkındalık eğitimlerimiz ile bu oranı daha da yukarıya taşıma gayreti içerisindeyiz.

 

 

 

112 hattı arandığında, arayan kişinin telefon numarası ve konum bilgileri sisteme düşmekte olup, gereksiz arama ya da asılsız ihbar yapıldığında kolaylıkla tespit yapılmakta ve mevzuat gereği 2024 yılı idari para cezası miktarı 1980 TL ve tekrarında iki katı (3960 TL) olarak para cezası uygulamakta ve diğer adli işlemler yapılmaktadır.

 

 

 

Acil bir yardıma ihtiyaç duyan kişilerin 112 hattına ulaşması açısından, şebeke olmasa dahi 112 numarası aranabilmektedir.

 

 

 

Sistemin sunduğu kolaylıklardan biride; başka bir il için ihbarda bulunmak istiyorsanız, ihbarda bulunmak istediğiniz ilin alan kodu ile birlikte 112 00 00 numarasından ulaşabilirsiniz.

 

Örnek: Ankara 112'yi aramak için (0312) 112 00 00 tuşlayabilirsiniz.

 

7/24 saat esasına göre hizmet veren 112 acil çağrı merkezlerinde hayatımızı kolaylaştıran uygulamalar olarak; Türkçe dışında dört yabancı dilde çağrı karşılanıyor.(Arapça,Almanca,İngilizce,Rusca) Merkez, konuşma dilleri haricinde işitme engellilere de işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriyor.

 

Engelsiz 112

 

Engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ihtiyaç duydukları ilgili 112 birimine hızlıca bağlanmalarını ve yaşadıkları, gördükleri acil durumu işaret dili ile kolayca ilgililere bildirmelerini sağlamak üzere "Engelsiz 112 Uygulaması" geliştirilmiştir.

 

 

SMS Yolu İle 112'ye Ulaşım

 

 

Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişilerin SMS (kısa mesaj) yoluyla 112'ye ulaşabilmelerine olanak sağlayan çalışmada da önemli mesafeler alınmıştır.

 

Doğrudan 112'ye gönderilen SMS Çağrı Karşılayıcı personelin çağrı ekranına Mesaj olarak düşmekte Çağrı Karşılayıcı tarafından da mesaj gönderen kişiye geri dönüş yapılarak yardım talebi karşılanmaktadır.

 

 

E-Call Projesi

 

"e-Call Projesi" denilen Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesidir. Bu proje, aracın kaza yapması halinde, araç içine yerleştirilmiş olan cihaz ait butona basılarak ya da bu cihazın otomatik olarak 112'yi araması/konum göndermesi suretiyle olay yerinin tespit edilip gerekli yönlendirme ve müdahalelerin yapılması amacına yöneliktir.

 

Kazazede bilinçsiz olsa dahi araç içi E-ÇAĞRI sistemi, 112 Acil Çağrı Merkezi ile bir ses bağlantısı kurmakta ve aracın konum bilgisini 112 Acil Çağrı Merkezi'ne göndererek ekiplerin hemen sevk edilmesi ile  müdahalede zaman kazandırmaktadır.

 

Yabancı Dil Desteği

 

     Ülkemizdeki yabancı vatandaşların talep ve ihtiyaçlarına yönelik atılan bu adım kapsamında, Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde dört dilde (Almanca, Arapça, İngilizce ve Rusça) personel istihdam edilmiştir. Bu sayede, bir ilden yapılan yabancı ülke vatandaşlarına ilişkin çağrılar Ankara'dan karşılanmakta ve telekonferans aracılığıyla ilgili il ile koordinasyon sağlanarak gerekli müdahaleler yapılabilmektedir.

 

 

  • -TEK NUMARA HAKKINDA ÇEVRENİZDEKİLERİ BİLGİLENDİRİN

 

 

 

  • -ÇEVREMİZDEKİLERİ 112 Yİ AMACI DIŞINDA KULLANILMAMASI KONUSUNDA UYARINIZ.

 

 

 

  • -İnsan olmamızın doğası gereği ve  tecrübe edildiği üzere, kişi herhangi bir acil durumda adresini unutabiliyor/hatırlamıyor ya da tam olarak korkudan/heyecandan söyleyemiyor. Siz değerli öğrencilerimizden ricamız; adreslerini tam olarak bir kâğıda yazıp ya da kontrol ettikleri doğru adresin yazdığı bir faturayı kolaylıkla görebilecekleri bir yere asmaları olacaktır.
  • -Adresimizi söylerken de, adres sırasına dikkat ederek söylemeliyiz ki zaman kaybına sebep olmayalım bu durum belki de sevdiklerimizden kopmamıza neden olabilir. Çünkü bizim için 1 sn bile önem taşımaktadır. Adresimizi şu sıra ile söylemeliyiz. ''İlçe/mahalle/cadde/sokak/kapı no / daire no ''  gibi.

 

  • *112'yi gereksiz meşgul yere meşgul etmeniz halinde acil yardıma ihtiyacı olan birinin 112 'ye ulaşmasını engellediğimizi unutmayalım.

 

  • *112 SADECE ACİL DURUMLAR İÇİN KULLANILAN ACİL ÇAĞRI NUMARASIDIR

 

  • ACİL DURUMDA SADECE 112

 

 Ek listesi

06-04-202406-04-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Pdf link

https://www.112.gov.tr/kurumlar/112.gov.tr/IcSite/kocaeli/COCUKLAR_ICIN_ACIL_DURUM_EL_KILAVUZU.pdf

 

YouTube Ek 1 için TIKLAYINIZ

 

YouTube Ek 2 için TIKLAYINIZ

 

 

 

112.gov.tr/corum

 

 

Vİdeo 1

 

 

Vİdeo 2

 

 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü

Uçtutlar Mahallesi Eşref Hoca Caddesi - 0 (364) 224 17 83 224 02 01 (Dahili 163 / 208 / 209)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.